Kathy Woodyard
1/7/67–2/13/99

Standard Treatment

Alternative Treatment

Prevention

Hospice Information

Prevention

U.S. Studies Link Charbroiled Meat, Breast Cancer
April 4, 2000 -- New studies say eating flame-broiled steak may raise the risk of developing breast cancer. Read the Article.

Soy, Not Isoflavones, Fights Breast Cancer – Study
April 4, 2000. Soy consumption has been shown to inhibit breast cancer. Read the Article.

Vitamins C and K kill prostate cancer cells in mice. December 28, 1999 – A combination of vitamin C and vitamin K3 appears to destroy prostate cancer cells, a discovery that could lead to new anti-cancer therapies, according to Pennsylvania researchers. Read the Article.

Vitamins kill prostate cancer cells in mice. Respected cancer journals are publishing articles that identify safer and more effective chemotherapy drugs regimens, yet only a few medical institutions in the United States are incorporating these synergistic methods into clinical practice. Read the Article.

Greens, B12 May Lower Heart Disease and Cancer Risk. Eating three times the recommended daily intake of folate and vitamin B12 may lower the risk factors for heart disease and cancer. Read the Article.

Patented Calcium D-Glucarate Redommended By AMC Cancer Research Center. September 18, 2000 – AMC Cancer Research Center, Denver, CO, an established non-profit research institute, has announced its unprecedented support of Calcium D-Glucarate. Read the Article.